Шепетівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8 Хмельницької області

 Ти – як вітрильник, наша школо,

 Що серед зелені лісів.

  Такими словами із гімну нашої школи (слова вчителя математики Поліщук Валентини Денисівни, музика Братащука Миколи Васильовича) хочеться розпочати розповідь про загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №8, яка розташована за адресою:

 м.Шепетівка вул.Горького, 70, телефон – 4-07-71

 E-mail: zosh8_sh@i.ua, адреса сайту – zosh8sh.ucoz.net/.

 Сталева магістраль відокремлює селище від міста, на півночі – великі масиви соснових і мішаних лісів. Це один із мальовничих куточків Шепетівщини. Тут, серед струнких шумливих сосен, на затишній галявині височіє триповерхова будівля, де щодня лунає дзвінок і кличе за парти близько чотирьох сотень дітей та їхніх учителів. Це і є загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8. А як усе починалось?

 Нове приміщення середньої загальноосвітньої школи №8 було побудоване в 1982 році в мальовничому місці, дійсно серед зелені лісів, і розраховане на 426 учнівських місць. Стара школа розміщалась в 3-х невеличких будівлях по вул. Володі Ковальчука і розпочала своє існування в 1952 році як восьмирічна.

 В 2000 році школа була об’єднана з дошкільним закладом №7 «Ялинка» і перейменована в НВО№3. А з 1 вересня 2012 року реорганізована в Шепетівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №8.

  В приміщенні загальноосвітньої школи №8 розташований експозиційний стенд «Історія школи», але це не просто бездушний лист дерева – це жива історія закладу та людей, чий жагучий потяг до життя та нових звершень досі видно на старих чорно-білих фото.

 За час існування середньої школи відбулось 37 випусків, школу закінчило 1145 випускників, серед них із золотою медаллю 24 учні, із срібною 46 учнів.

 Ім’я школи створюють її випускники. Серед наших випускників багато учнів, які поповнили робітничі династії батьків, працюючих на підприємствах залізничного транспорту та держлісгоспі. Серед них: Кислюк Ю.Г.- інженер локомотивного депо, Бондарчук Л.В. – економіст локомотивного депо, Войцехівська Я.П. – інженер держлісгоспу, Косовська Н.Л. – майстер відбудовчого поїзду. Інженерами локомотивного депо працюють Клекач С.П., Мельничук Ю.В.

 Багато випускників після закінчення ВНЗ повернулись в рідне місто і працюють на різних підприємствах і установах.

 Директором ЗОШ №6 працює Собчук Н.М., психологом ЗОШ№8 - Туринська К.Л. (до 2019 року), Грицова Н.Л. – вчитель української мови та літератури НВК№2, Ясінська І.С. – вчитель української мови та літератури НВК№3, Самсонюк Н.В. - викладач англійської мови медичного училища, Жигадло А.Е. – вчитель хімії НВК№2, Жигадло Р.С. – заступник директора НВК№3, Солдатова Л.В. – вчитель географії пансіону.

 Економістом ВАТ «Шепетівка Газ» працює Сікорський Ю.О., інженером цукрокомбінату Затула Є.Л.

 Наших випускників можна зустріти і в Києві. Керівником Департаменту кримінального, цивільного, адміністративного права та пенітенціарних установ працює Галаєвський Ю.В., викладає в Київському національному університеті ім. Шевченка Пасічник Т.В., проректором цього ж університету є Український В.І.; Чеханюк П.Ю. – викладач Київської академії внутрішніх справ.

 Бондар С.М., Гончарук В.В., Барановська О.В., Братащук А.М., Братащук Н.М., Мирончук О.В., Мирончук І.В., Беркута Н.В. - працюють юристами.

 Є лікарі, інженери, технологи, багато військових. Багато випускників навчались та влаштували своє життя за кордоном – Ромадан Вадим, Кобилянська Анжела, Гавриш Наталія, Зима Наталія, Горчук Сергій, Пасічник Євген.

 З 1952 року школу очолювали директори: Карл Станіславович Лащ, Іван Захарович Мирончук, Віталій Григорович Дуднік, Галина Володимирівна Самсонюк, Любов Леонідівна Верхогляд, Ніна Андріївна Козікова, Олександр Олексійович Курганський.

З січня 2020 року школу очолює Ірина Вікторівна Якимчук, вчитель вищої категорії, "Старший вчитель".  Людина позитивна, творчо мисляча. Добре знає теоретичні основи управління, постійно поповнює свої знання з різних сфер діяльності, оволодіває новими методами і прийомами в роботі з підлеглими. Розробляє стратегію розвитку і функціонування навчального закладу; мотивує працівників на особистісні і організаційні досягнення; сприяє розвитку професійних можливостей; створює умови реалізації особистості в межах мети школи - «навчання, виховання учнів та збереження здоров’я школярів».Ірина Вікторівна примножує все позитивне, зроблене попередниками щодо вдосконалення освітнього процесу, матеріального забезпечення закладу.   

У 2007-2008 н.р. замінено систему опалення, в жовтні 2008 року в приміщення школи і дошкільного закладу прийшло довгоочікуване тепло, введено в дію дві модульні котельні, а навесні 2009 року проведено реконструкцію великої шкільної їдальні. В грудні 2011 року школа одержала новий компютерний комплекс, що дає змогу покращити якість навчально-виховного процесу, стан викладання інформатики, підключити всі медіазасоби до мережі Інтернет . Школа пишається вчителями-ветеранами, які довгий час навчали школярів: П.І.Ільчуком (вч.математики), М.С.Дорощук (вч.біології), В.Я.Омельчуком (вч.біології), М.Т.Бемом, А.В.Навроцькою, Н.Я. Степанюк, Є.П.Хацаюк (вчителі початкових класів), С.С.Галицькою– вч.англійської мови. Славу і гордість школі принесла Заслужений вчитель України, вчитель суспільних дисциплін Майдачевська Г.П, Косовською Л.С.(заступник директора з виховної роботи, вч. біології), Поліщук В.Д. (вч.математики), Самсонюком С.І. (вч.Захист Вітчизни), Чернушич С.Д. (вч. зарубіжної літератури), Філінюк Н.В. (вчитель української мови та літератури), Сікорською С.В. (вч. географії), Козіковою Н.А. (вч. хімії), Каток Г.І. (вч. математики).

 У 2004-2005 навчальному році дирекцією та педагогічним колективом була розроблена програма розвитку об’єднання як школи сприяння здоров’ю, за яку творча група керівників отримала диплом І ступеня на обласній виставці педагогічних інновацій у 2004 році. Необхідність саме такого напрямку роботи об’єднання була викликана рядом причин: це, перш за все, турбота про необхідність покращення і збереження здоров’я учнів. По-друге, в мікрорайоні школи значна кількість дітей з особливими освітніми потребами, для яких організовано індивідуальне навчання на дому. По-третє, об’єднання єдине серед шкіл міста розташоване в лісовому масиві, де переважають хвойні дерева, що насичують повітря лікувальними фітонцидами, які сприяють зміцненню здоров’я. Навчальний заклад має величезний досвід проведення природоохоронної роботи, як результат попереднього п’ятирічного періоду еколого-природничого напрямку, а екологія є однією з умов впровадження здоров’язберігаючих технологій. Тому з 2005 року об’єднання працює за напрямком роботи шкіл сприяння здоров’ю, а з 2006 року школа увійшла до обласної мережі «Шкіл сприяння здоров’ю».

 Формування культури здоров’я та здорового способу життя здійснюється за кількома напрямками. В робочі навчальні плани 1-4 класів були введені курси за вибором «Я і природа», «Радість життя». В 5-9 класах введено 3-тю годину фізичної культури, факультативи «Основи екології», «Людина та її світ», «Екологія людини та валеологія», «Охорона природи».

 В 10-11 класах введено спецкурси «Фітотерапія», «Екологія людини», «Основи здорового способу життя» тощо.

 Вчителі початкових класів впроваджували ігрові технології, технології розвивального навчання, технології групової діяльності, особистісно-орієнтовні технології.

 Вчителі-предметники в навчальній та виховній діяльності використовують особистісно-орієнтовані технології, технології розвиваючого навчання, критичного мислення, кооперативного навчання, групової навчальної діяльності, інформаційно-комп’ютерні технології.

 В закладі створено належні умови для забезпечення якісного і повноцінного харчування учнів, виховання в них культури харчування.

 Шкільна їдальня нараховує 300 посадочних місць, гарячим харчуванням охоплено 100% учнів. В осінньо-зимовий період для дітей проводиться С-вітамінізація, для здешевлення харчування використовуються продукти з пришкільної ділянки.

 Велика увага в школі приділяється збереженню життя і здоров’я дітей. Всі учні та дошкільнята оглядаються педіатром, а учні 3-х, 6-х, 9-х класів проходять щорічний медичний огляд лікарями-спеціалістами.

 В закладі створені всі умови для занять фізичною культурою і спортом. Крім спортивного залу, на шкільному подвір’ї розташований стадіон з футбольним полем, волейбольною, баскетбольною площадками, ігровими дитячими майданчиками. Учні школи щорічно показують стабільні результати у різноманітних спортивних змаганнях на міському рівні.

  Забезпечення прав і свобод учнів відбувається шляхом залучення їх до участі в системі органів учнівського самоврядування. В об’єднанні створене шкільне міністерство на чолі з Президентом школи. Представники від учнівського колективу беруть участь у засіданнях Ради закладу, батьківського комітету, у роботі конференції учасників навчально-виховного процесу.

 В школі створені зони відпочинку, де учні у вільний від навчання час займаються інтелектуальними (шахи, шашки) та логічними (ребуси, кросворди, шаради) іграми, беруть участь в засіданні Євроклубу, різноманітних гуртках.

 Вже багато років в школі працює дитяче юнацьке об’єднання «Веселка», до якого входять чотири центри – «ЕКО», «КВАНТ», «Здоров’я», «Джерельце», які, в свою чергу, мають свої гуртки, студії і секції. Керують центрами учні і вчителі-куратори. Кожний центр має свою емблему.

 В школі проводяться масові заходи, в яких постійно приймають участь учні всіх класів. Серед них - трудові акції: «Плекаємо Сад», «Юннатівський землебут», «Парад квітів біля школи», «Дослідницький марафон» та інші.

 Усебічний розвиток учнівської особистості – процес складний і тривалий, і він не має завершуватись із початком канікул…

 Основними пріоритетними напрямками оздоровлення наших учнів влітку є організація роботи пришкільних оздоровчих таборів. Все, що складає насолоду життя в цих таборах, є результатом чіткої, обдуманої роботи колективу спеціалістів, які засвоїли, що пришкільний табір – це місце, у якому проходить робота з організації змістовного дозвілля та виховання свідомих громадян незалежної України.

 Для організації змістовного дозвілля максимально використовуємо оздоровчі можливості природного оточення. Посилений контакт з природою особливо необхідний дітям в нинішній техногенний час. Відпочинок серед природи створює сприятливі можливості для оздоровлення, розвитку науково-пізнавальної зацікавленості, творчих здібностей вихованців.

 Багато років поспіль в нашій школі працює три оздоровчих табори: «Юннат» - з денним перебуванням дітей для учнів 1-6 класів, «Олімп» - комплексний профільний для учнів 7-11 класів та «Турист» - наметовий табір, в якому відпочивають учні 5-11 класів.

 Робота в таборах базується на знаннях, які діти отримали протягом навчального року в школі, де за рахунок проведення заходів (екскурсій, зустрічей, свят, спортивних змагань, годин спілкування, виставок, конкурсів, вікторин, практичних занять, рольових ігор) популяризуються кращі зразки народного мистецтва та народних традицій; вивчаються твори музичного спадку України; проводяться заходи, які поєднують в собі не тільки відомості із різних галузей знань, а й елементи гри, змагань, які розвивають і підтримують творчі здібності дітей та підлітків.

 Школа є постійним учасником конкурсу на кращу організацію роботи пришкільних таборів та щороку посідає одне з призових місць серед інших пришкільних таборів міста.

 Заклад має свою навчально-дослідну ділянку, на якій проводяться навчальні досліди і вирощуються різноманітні сільськогосподарські культури, які використовуються для здешевлення харчування дітей.

 Школа знаходиться в віддаленому мікрорайоні міста і є його соціокультурним центром, тому багато заходів проводяться разом з мешканцями мікрорайону. Це і спільні зустрічі колективу школи, жителів мікрорайону, представників місцевої влади; спільні суботники по санітарній очистці лісу та прилеглих територій; волонтерська та еколого-пропагандистська робота учнів серед жителів; вшанування найстаріших жителів та проведення свята селища Косецького.

 Метою роботи школи залишається створення оптимальних психолого-педагогічних умов для самореалізації і творчого розвитку особистості як учнів, так і вчителів.

 Дирекція закладу звертає велику увагу на матеріально-технічне забезпечення начальних кабінетів навчальними посібниками, електронними носіями, що, сподіваємось, забезпечить більш високий рівень викладання навчальних предметів та успішний виступ учнів в олімпіадах, конкурсах різних рівнів.